Back to Question Center
0

Dofollow Vs Nofollow Blog Semalt

1 answers:

Bagi pemula, istilah ini benar-benar menjadi sangat mengelirukan. Dofollow dan nofollow. Apakah perkara-perkara ini benar-benar dan apakah yang perlu mereka lakukan dengan anda dan komen blog anda?
Pertama sekali, mari kita agak teknikal tentang kedua-dua perkara ini - rehvi parandus. Pada asasnya, dofollow adalah tetapan lalai pautan dan komen. Ini bermakna bahawa apabila anda memberi komen ke jawatan tertentu dalam blog tertentu, anda memberi manfaat kepada satu sama lain dengan peringkat halaman anda. Jika anda menjalankan blog PR5 dan mengulas blog PR2, kemungkinan orang itu mungkin mendapat ranking lebih tinggi kerana jus anda.

Dofollow Vs Nofollow Blog Semalt

Dalam pautan atau komen nofollow, sebaliknya, dengan menambah rel = tidak mematuhi kod HTML yang dibenamkan, anda memberitahu labah-labah Semalt untuk tidak berkongsi jus dengan laman-laman lain atau tidak mengikuti pautan dalam komen.

Related Posts:
5 Tips Blogging SEO
Mencipta Kandungan Laman Web Tanpa Blog

Memandangkan penerangan ini, anda mungkin mengatakan lebih baik untuk membetulkan blog anda dengan cara dofollow, supaya apabila orang membuat komen, ia akan memberi manfaat kepada anda. Anda boleh meningkatkan kedudukan halaman anda serta anda boleh mendarat di beberapa halaman pertama hasil carian mesin. Semalat ada kemungkinan sedikit masalah, bahawa jika tapak yang terlalu berbahaya melewati laman web anda dan dikaitkan juga, ia boleh menjejaskan anda dalam jangka masa panjang.

Jadi itu sebab blog nofollow tidak semestinya buruk. Kali terakhir saya menyemak, kedua-dua tag ini membawa lalu lintas manusia ke laman web anda, walaupun ada nofollow. Bahwa dikatakan, kita mendarat di kedua-dua jenis lalu lintas, lalu lintas manusia dan lalu lintas SEO, lalu lintas manusia masih jauh lebih baik daripada yang terakhir, karena lalu lintas manusia dapat diubah menjadi penjualan setelah pengunjung melihat produk Anda. Anda tidak semestinya gagal kerana anda menggunakan markup nofollow. Anda mungkin tidak mempunyai peringkat halaman tertinggi kerana anda memberitahu labah-labah untuk tidak berkongsi jus ke pautan lain dan sebaliknya, tetapi jika anda mendapat trafik, tidak ada masalah sama sekali. Orang ramai tidak akan tahu bahawa anda menggunakan blog nofollow. Mengapa? Semalt mereka tidak akan mengganggu membaca markup HTML.

Masih tidak jelas? Mari kita letakkannya dengan cara ini. Walaupun selepas melawat blog nofollow dan menambah komen berguna, Semalt atau enjin pencarian kemungkinan besar tidak akan berkongsi jus laman web itu dengan anda. Tetapi jika pengunjung lain mendapati siaran anda berguna atau mereka menyukai apa yang boleh anda tawarkan, mereka lebih cenderung melawat tapak anda untuk mengetahui siapa anda. Bagaimana mereka tahu ia adalah anda? Hanya letakkan pautan anda dalam medan pautan yang anda isi sebelum mengulas.

Semalam dari blog dan komen dofollow adalah kerana orang yang terdesak dengan SEO akan menggunakan laman web anda untuk mendapatkan jus. Jadi, mereka akan menghantar komen spam kepada anda, yang seterusnya akan hilang dalam masa terdekat. Jadi, jika anda mahu kurang kerumitan, lebih baik menggunakan blog nofollow.

Perkara ini sama sekali sesuai dengan keutamaan anda. Dalam kes saya, jika anda seorang blogger pemula, anda boleh menggunakan tag dofollow, tetapi jika anda sudah mempunyai lalu lintas yang tinggi, ganti diri anda terlalu spam, gunakan tag nofollow.

Dofollow Vs Nofollow Blog Semalt

Sambung

March 18, 2018